Sidste nyt fra bestyrelsen!

Tirsdag d. 20-10-2020

Et lille livstegn fra bestyrelsen, til Aktive Pensionisters medlemmer.

Bestyrelsen har i dag holdt møde.

Vi talte bl.a. om fremtidige arrangementer i vores forening

Vi havde, - selvfølgelig et ønske om at planlægge både Julefrokost / Nytårskur m.m.

Desværre – vi måtte erkende at COVID-19 ikke gør det forsvarligt at vi planlægger div. på nuværende tidspunkt.

Vi er alle ældre, vi er også i den sårbare gruppe, det har vi alle et ansvar for at respektere.

 OG DET GØR VI.

 Mon ikke vi alle ser frem til dette Corona mareridt slutter.

 Pbv

Jytte

Kære alle Aktive Pensionister

Desværre kan vi ikke melde om genoptagelse af vores mange aktiviteter, men vi regner med at alle er klar over hvor vigtigt det er at vi passer på hinanden.

Vi har PT kun gang i de meget små grupper, dem hvor man sidder stille på sin plads, har 2 m. mellem hver, og 4 kvm. til hver. Dvs: strik, knipling og yoga. Disse hold kan desværre ikke tage flere ind, pga afstands kravene.

Dette er krav/retningslinjer fra sundhedscentret, som vi selvfølgelig skal overholde.

Vi håber alle kommer godt gennem denne Corona tid.

PBV
Jytte

================================================

 

 Så har vi modtaget retningslinjer for brug af vores lokaler i Fårevejle, det med rødt har betydning for Aktive Pensioisters brug af lokaler.

Retningslinjer for aktivitet på Sundhedscenteret, Nykøbing Sjælland

og Sundhedshuset i Fårevejle under COVID-19

 

Vedrører medarbejdere, frivillige og o.a. som benytter lokaler i sundhedscenter/sundhedshus.

 

De fysiske rammer:

Der må/skal være: To meter imellem deltagere, og mellem deltager og underviser - dette ud fra et forsigtighedsprincip da alle/mange borgere/foreningsmedlemmer stort set er i risikogruppen, jf. Sundhedsstyrelsen retningslinjer.

Vedr. Sundhedscentret i Nykøbing Sj.

I mødelokale 3 på 1. sal: er der kun plads til fem borgere/foreningsmedlemmer

I mødelokale 1 på 3 sal: er det plads til op til 15. borgere/foreningsmedlemmer

Der er sedler ved alle rum, som angiver antal max personer i rummet, samt instruks vedr. brug af overflade desinfektion.

Sundhedscafeen i Nykøbing Sj.: Pt. serveres der kun mad til at tage med sig og der må ikke spises i cafeen. Man er velkommen til at benytte sig af parkens bænke/borde. Det store Sundhedscafé lokale anvendes pt. som venteværelse for både borgere til sundhedsafdelingen, Rusmiddelteam, kompressionsklinik, psykolog mv.

Der er i alle lokaler håndsprit og overfladedesinfektion tilgængelig til at god håndhygiejne, og til at overfladedesinfektion kan varetages af både borgere/foreningsmedlemmer og medarbejdere/frivillige i forbindelse med brug.

Planlægning og før fremmøde

Foreningen afklarer indledningsvis, om borgere/foreningsmedlemmer ønsker at fremmøde til aktivitet på sundhedscentret/i sundhedshuset - hvis der etableres en aftale om deltagelse i forløb mv.

 

  • Borgere/foreningsmedlemmer orienteres om retningslinjerne vedr. gennemførelse af forløbet – som har til formål at beskytte borgere/foreningsmedlemmer og medarbejde imod smitte. - Dette kan foregå enten telefonisk eller ved at der fremsendes et brev til borgere/foreningsmedlemmer med beskrivelse af retningslinjerne (jf. brevskabelon).

 

Forud for fremmøde til træning eller undervisning oplyses borgere/foreningsmedlemmer om, at de ikke må fremvise symptomer på COVID 19 (feber, hoste, ondt i halsen, træthed og ømhed, diarre, hovedpine, nedsat smags- eller lugtesans, hududslæt eller misfarvning af fingre eller tæer) - og såfremt de gør, skal de undlade at møde op til deres aftale/træning.

 

På dagen

  • Borgere/foreningsmedlemmer skal møde til den aftalte tid, og ikke før og skal benytte sig af ventearealer/sætte sig ind i lokalet på de markerede pladser.

 

  • Ved fremmøde på dagen spørges igen ind til om borgere/foreningsmedlemmer oplever symptomer på COVID-19. Borgere/foreningsmedlemmer sendes hjem ved tilfælde af symptomer på COVID-19.

 

  • Borgere/foreningsmedlemmer skal spritte/vaske hænder ved fremmøde og igen ved afgang.
  • Der holdes afstand mellem underviser/instruktør og borgere/foreningsmedlemmer - derfor ingen håndtryk mv.

 

  • Alle borgere/foreningsmedlemmer medbringer egne redskaber fx elastikker, bolde, måtter, blokke, kuglepenne mv., som de sørger for at have med fra gang til gang.

 

  • Borgere/foreningsmedlemmer medbringer egne drikkevare. Der er ingen servering i sundhedscenteret/sundhedshuset.

 

  • I pausen kan borgere/foreningsmedlemmer blive i lokalet eller gå udendørs.

 

  • Borgere/foreningsmedlemmer sendes hjem med intervaller, således ikke alle forlader lokalet på samme tid.

 

  • På 1. sal er det muligt at lægge sit tøj i skabene, som står på gangen – skabet desinficeres/afsprittes efter hvert brug

 

Gruppebaseret træning, sang og foredrag

 

I det omfang det er muligt foregår al holdtræning udendørs. Alternativt kan træningen gennemføres indendørs med mindre hold á 4-6 personer, og så skal der sikres afstand mellem borgere/foreningsmedlemmer og under følgende forhold:

 

  • To meter mellem deltagerne/borgere/foreningsmedlemmer og til underviser/terapeut mv.

 

  • Dette er defineret ved afmålte cirkler på gulvene i træningssalene, hvor borgere/foreningsmedlemmer henvises til at udføre deres træningsøvelser.

 

  • Ved cirkeltræning og træning i maskiner rengøres disse efter hver session og øvelse.  

Efter endt undervisning /vejledning/ træning

 

  • Alle kontaktflader desinficeres (maskiner, borde, stole, dørgreb, skabe mv.)

 

  • Redskaber anvendt ifm undervisningen/vejledningen (tastatur, mus, IPad, tablet, telefon, kuglepen, BT-apparat mv.) afsprittes med overfladedesinfektion. - Dette gælder naturligvis også kontaktflader på borde, stole, dørgreb, på toilettet mv.

 

Bad kan benyttes i begrænset omfang (på badeværelset ved rusmiddelteamet) – men mellem/efter hver bruger, skal ALLE berørte overflader desinficeres/afsprittes.

 

Vedrørende overfladedesinfektion

Det anbefales at der anvendes handsker, når der benyttes overfladedesinfektion, da produktet ikke indeholder glycerol, som beskytter huden. Rengøringen af overflader skal varetages under god udluftning.

 

Foreningens ansvar

Det er foreningens ansvar, at ovenstående retningslinjer følges vedr. brug af lokalerne, og at medlemmerne er orienteret omkring disse, og er instrueret i korrekt overflade desinfektion.

=================================================================================

Kære alle Aktive Pensionister

Vi ved mange venter på at kunne mødes igen i vores lokaler. PT har vi ikke noget nyt, vi venter på nyt fra Sundhedscentret, som har lovet at komme med nyt så snart de ved noget.

Det har været nogle lange mdr. for mange, desværre!!

Men hold øje med siden, vi giver besked så snart der er gode nyheder.

PBV.
Jytte

====================================================================================

Tirsdag d. 28.april 2020

 

Kære alle Aktive Pensionister.🙂

 I dag har bestyrelsen i Aktive Pensionister konstitueret sig.

 Lene og Bjarne har valgt at trække sig fra bestyrelsen.

Derfor er vores 2 suppleanter, Torben og Johnny nu indtrådt i bestyrelsen, som herefter ser således ud:

 Formand: Jytte Esholdt

Næstformand: Mogens Lorentzen

Fungerende næstformand under Mogens sygemelding: Curt Andersen

Kasserer: Anne Palmelund

Sekretær: Søren Elverlund

Medlem: Torben Madsen

Medlem: Johnny Jensen

 

Vi har haft et godt og positivt møde, (2. meter mellem hver), alle vil det bedste for Aktive Pensionister, men desværre kan vi ikke lægge nogle planer PT for fremtiden pga. Corona krisen.

Vi håber dog på at det snart bliver muligt at samle nogle små grupper, hvis der bliver lempet på reglerne.

Med ønske om en god sommer til alle.😎

Pbv.

Jytte

 

=======================================================

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

16.12 | 20:51

Stort skulderklap til Jytte Esholdt & kompani … .
Britta og jeg "kvitterer" med TAK for særdeles vellykket
ju lefrokost d. 9. dec. 2019 på Restaurant Bothwell.

...
14.09 | 14:45
Grisefesten 2020 har modtaget 8
08.09 | 13:22
Sidste nyt har modtaget 35
28.07 | 21:06
Bestyrelsen har modtaget 11
Du kan lide denne side